De tijd gaat te snel... week 7 en 8

27 april 2018 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Goedendag allemaal,

Natuurlijk heb ik weer lichtelijk gefaald met het bij houden van de blog. Maar nogmaals niet getreurd vrienden en vriendinnen, het hele verhaal van de komende weken komt eraan!

Laten we de blog beginnen met een dagje Constansia Glen. Dit is een wijnproeverij. Ik lust eigenlijk bijna geen wijn aangezien ik een van die ´Hugo´ meiden ben. Geloof me, als je naar Zuid-Afrika gaat leer je zeker weten wijn drinken. Enkele glazen verder waren we niet meer zo helder als moest en zijn we slingerend naar huis gegaan. Wat heb je daar een mooi uitzicht, heerlijk wijn gedronken.

Verder hadden we een gaaf huis feest gehad. ‘Full moon Thailand party’, dit was dus na de wijnproeverij dus we waren al redelijk dronken toen we daar aankwamen. We waren als allereerste maar dat mocht de pret zeker niet drukken. Wat was dit een top avond. De meeste foto’s en filmpjes zijn niet om te tonen op deze blog, dan kun je wel zeggen dat het een mooie avond was.

De ouders van Daphne en haar zus waren in Kaapstad dus daar zijn we nog mee uit eten gegaan. We waren naar Mamma Africa geweest. Hier kan je Afrikaans eten (duh..) en is er livemuziek. Ik werd gevraagd om op een stoel te gaan zitten en de man ging een liedje voor mij zingen. Ondanks dat hij enorm zweetten en ik hem niet aan durfde te raken was dit enorm mooi.

Sharon (de zus van onze Daf) wilden graag nog de lionshead doen. Ik wilde deze graag met zonsopgang doen dus daar gingen we om 5 uur in de ochtend de berg op. Heerlijk om te wandelen als het nog niet zo warm is buiten. Maar we hadden wel pech. Het was namelijk zo erg bewolkt dat je echt helemaal niets kon zien. De foto’s zijn dus letterlijk met een witte achtergrond wat lijkt alsof het zo hoort maar jongens het is een wolk.

Wat nog meer.. oh ja! We hebben onze laatste week stage gehad. Ik had al verteld en gezegd dat ik een stage blog ging maken en dat ga ik zeker nog een keer doen. Alleen niet vandaag. We hadden onze laatste dag stage gehad. Het was toch wel jammer dat we moesten stoppen met stage. We hadden een shirt gekregen van de school en onze laatste dag gevierd met de leerlingen. Gelukkig had ik het geluk dat ik mocht trouwen met een 5-jarige kleuter dus ik ben toch altijd nog een beetje in Afrika.

Toen begon het avontuur. DE GARDEN ROUTE. De garden route is letterlijk de tuinroute want de Afrikanen spreken Afrikaans wat lijkt op zeer slecht Nederlands. Toen we in de bus stapten kregen Hanne en ik een lichte hartverzakking. Op onze reisplanning stond namelijk dat de leeftijd tussen de 21-25 was. Daar kwamen we aan met een Italiaan (45), twee Amerikanen (28 en 26), Nieuw-Zeeland (geen idee maar was een oma) en een Engelse (18). Waar was de leeftijdgrens ook alweer? Maar goed. Wat hebben wij het leuk gehad.

Onze Italiaanse vriend was zo enthousiast over het leven dat hij tegen elk dier en mens hello my friend riep. Erg leuk om te zien. Elke dag kregen we van hem een radioshow waarin hij de mooie momenten van de dag vertelden. Heerlijke man. Het grappigste gedeelte van deze man was dat we aan het wandelen waren en Hanne, de reisleider en ik het spel penis aan het doen waren. Waar het op sloeg weet ik niet maar het spel gaat zo: een iemand begint met het roepen van penis en de andere moeten steeds harder gaan. Wanneer je zeg maar penis schreeuwt en niemand meer harder gaat dan heb je gewonnen. Iemand won dus van ons en het was even stil. Tot dat onze vriend vroeg: who is penis. Nou dit is wel redelijk een moment waar je bij moest zijn. Daarna is penis experience ontstaan waar we elke dag een radio-uitzending over hadden. Ik wil zo veel over deze man vertellen maar het is zo niet grappig als je dit leest. Al met al hij is een held.

Wat we allemaal hebben gedaan: grotten bezocht en beklommen, giraffe gevoerd, bungeejump, wijnproeverij, waterval gespot, kanoën, olifanten geaaid en gevoerd en Addo park.

Dat bungeejumpen was wel echt enorm gaaf om te doen. Gelukkig had ik geen schrik en kon ik Hanne een beetje helpen met haar angst. Ben je nu mega benieuwd naar het filmpje, dan moet je even op mijn facebook kijken want mijn internet is zo dramatisch dat hij filmpjes niet uploadt.

Al met al heerlijke weken in Kaapstad weer. Het weer is niet wauw op het moment dus hopelijk wordt het nog wat beter. Vandaag gaan we naar een rugbywedstrijd van de Stormers. Dit is het team van Kaapstad. Vanavond gaan we beerpongen en daarna op stap zodat we nog een beetje koningsdag kunnen vieren. Verder op de planning staat nog: aan school werken. Oh ja dat moet ook nog. Ik heb het eerste deel van mijn scriptie ingeleverd dus nu het hopen op een voldoende (duim voor me want ik ben zenuwachtig) en we gaan naar Namibië voor 12 dagen. Top planning dus, see ya soon. Foto’s staan weer bij het fotoalbum.

Toeeeeeeedels

1. Dorry de groot: