Reisverslag week 1

25 februari 2018 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Hallo everybody, how are you today?

Meest voorkomende zin die je hier hoort op straat haha. Naar een lange reis van 12 uur zijn we aangekomen in Kaapstad. De reis eigenlijk heel goed verlopen en ging ook redelijk snel. Eenmaal aangekomen werden we opgehaald in een busje om naar ons huis te gaan. Wat meteen opviel was natuurlijk dat ze hier links rijden maar ook de manier waarop ze rijden. Dit is namelijk dramatisch. Ze hebben geen regel van wie er voor gaat, het is namelijk zo: wie er als eerste bij de kruising is, heeft voorrang.

Het huis waar we in wonen is een prima huis. Er wonen acht mensen en iedereen heeft zijn eigen slaapkamer. Samen hebben we twee badkamers en een woonkamer en keuken. Ook hebben we een zwembad maar deze is niet in gebruik door het water te kort.

Het waterprobleem is hier wel minder erg dan we dachten dat het thuis was. Wel mag je natuurlijk per persoon minder dan 50 liter op een dag gebruiken maar toch valt het reuze mee. We mogen maar twee minuten per dag douche en moeten tussendoor de kraan uitzetten. We spoelen de toilet alleen maar door wanneer je meer hebt gedaan dan alleen maar plassen, if you know what I mean... Verder merk je het water te kort aan de kleine dingen: lage waterdruk uit de kranen bij restaurants om je handen te wassen, geen douche bij het strand etc. Dus al met al: het is goed te doen. Day zero is ook al uitgesteld naar juni en waarschijnlijk (denken de mensen hier) dat day zero niet meer komt.

Deze week zijn we ook twee dagen naar de school geweest waar we onze ogen uit hebben gekeken. Dit is zo bizar anders dan in Nederland. Ik ga nog een apart reisverhaal maken over de school en hoe het daar aan toe gaat. Niet vandaag want ik ga zo naar een wijnfestival haha yes. Maar heb geduld want dat moet je zeker hebben hier. Iedereen komt te laat en alles is op het gemakje.

Deze week zijn we al een aantal leuke dingen gaan doen:

Cliffton beach, super leuk strandje. Het was deze dag heel erg warm. Dus Hanne wilden graag een ijsje. Nou de ijsco's hier is letterlijk een complete mango op een stokje die ze hebben bevroren. Hanne vroeg of ik een likje wilden nemen, tuurlijk deed ik dat. Maar mijn tong zat vast wat hilarische beelden heeft opgeleverd. Eenmaal mijn tong er af getrokken (wat redelijk pijn deed) heeft het ongeveer 15 minuten geduurd voordat het is gestopt met bloeden. HAHA, typisch iets voor mij dit.

Camps bay beach ​het waaide deze dag redelijk hard. Dus ik was een zandkorrel geworden aangezien je niet kunt douche aan het strand en het zeewater hier letterlijk 0 graden is, de verkopers hier gebruiken wel de meest hilarische termen om hun spullen te verkopen: don't be shy, i'm your guy, buy cola light, to keep your body tight. De mensen hier zijn vooral heel vriendelijk maar toch is het opletten, je bent namelijk in een van de gevaarlijkste landen op de wereld en voor je het weet zijn je spullen weg!

Bo-Kaap​ bezocht, nou dit zijn dus echt een aantal straten met hele mooie gekleurde huizen waar de hele wereld selfies maakt met een super mooie kleur achtergrond wat werkelijk echt nergens op slaat (heb het zelf ook gedaan..) hahaha.

En naar: zwembad geweest, VA Waterfront wezen eten, Kirstenbosch bezocht , meerder malen wezen uiteten en natuurlijk twee maal op stap geweest.

Foto's hiervan zijn te vinden in het album!

Nou dat was het voor de eerste week, het is leuk hier dus maak je vooral geen zorgen over mij!

1. Marianne van den broek:
    25 februari 2018
    Wauw bodhi ik blijf je reisverslag graag bij houden t is toch kei gaaf dat jij dat zo maar kan naar kaapstad
  2. Judith:
    25 februari 2018
    Mooi om te lezen wat je daar allemaal meemaakt. Kijk uit naar het volgende verhaal. Geniet van deze bijzondere ervaring. Die heb je mooi in de pocket.👊🏻❤️
  3. Bertie:
    25 februari 2018
    Superleuk om je ervaringen te lezen.
    Geniet ervan !!💋🐾
  4. Dorry de groot:
    25 februari 2018
    Dit is leuk om te lezen. Heel veel succes daar, Maar dat gaat goed komen met jou!!!!
  5. Jolanda van Lankveld:
    25 februari 2018
    Jou verhaal gelezen, doe je goed juf!
    Zondermeer goed om je reis op te schrijven. Over een jaar of 30 jaar is jou verslaglegging teruglezende helemaal mooi. Succes en veel plezier daar....
  6. Tante Jo oom Theo:
    25 februari 2018
    Nog veel plezier en geniet
  7. Heidi:
    25 februari 2018
    mooi om te lezen wat je allemaal meemaakt. Genieten
  8. Mirjam van duijnhoven:
    25 februari 2018
    goed en mooi geschreven, leuke dingen gedaan, nog heel veel plezier
  9. Miriam Vorstenbosch:
    25 februari 2018
    Haha klinkt al erg leuk. Veel plezier.. ennèh ook wat werken tussendoor hè 😜. Xx Miriam
  10. Sandra Rijk:
    25 februari 2018
    Super leuk om te lezen Bodhi! Fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben. Geniet ervan en succes allemaal op stage!
    Groetjes Sandra Rijk (mama van Daphne)
  11. Marion robbescheuten:
    26 februari 2018
    Haha wat je allemaal meemaakt maar gewoon nuchter blijven bodhi dan komt alles goed😘
    Mooi genieten daar 😎
    Groetjes en xxx tante marion😙😍