REISVERSLAG WEEK 4

20 maart 2018 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Hallotjes hier zijn we weer,

Vorige week begon de week met erg warm weer. Het was maar liefst 28 graden dus gingen we na stage meteen door naar het grote zwembad bij Seapoint.

Helaas was het warme weer er niet de hele week. Op woensdag zouden we eigenlijk naar een Openair cinema gaan maar omdat het regende (waar de mensen hier iets te enthousiast over waren..) was het afgelast en verplaatst naar een ander moment. We zijn maar naar de 'echte' bioscoop gegaan waar je maar R50 betaalt voor een film. Dit is ongeveer 3,50. Kunnen ze bij de pathé nog wat van leren!

Op vrijdag was het gelukkig weer wat beter weer en besloten we om naar The company's garden te gaan. Dit is een erg grote tuin waar je door kunt wandelen en lekker kunt gaan eten of picknicken. We waren lekker aan het eten maar werden telkens gestoord door een eekhoorn. Het overgebleven eten besloten we om in onze tassen mee te nemen en de eekhoorns in het park te gaan voeren. Nou ik heb nog nooit zoveel eekhoorns bij elkaar gezien, echt BIZAR. Uiteindelijk hadden we één doel: het spotten van DE albino eekhoorn. We hadden de moed al bijna opgegeven tot dat we bij het einde van het park waren, daar was hij! DE eekhoorn. We waren nogal enthousiast over dit beest dus begonnen meteen te gillen. Dat viel de chinezen ook op en rende er ook meteen achter aan met hun camera.

In de avond zijn we naar Kirstenbosch open air cinema gegaan naar Mamma mia. Dit was echt top. Je krijgt een stoeltje en een dekentje en kunt gaan zitten genieten van een groot scherm midden in de natuur. Het was heel bijzonder om mee te mogen maken. Je voelt je intens gelukkig als je onder de sterren een film zit te kijken. Erg leuk om dit te doen met je relatie als je in Kaapstad bent. Gelukkig hadden wij elkaar haha.

Op zaterdag moesten we er vroeg uit. We gingen surfen. Nu dacht ik, dit word niks. Maar de meneer kon zelfs zo goed uitleggen dat zelfs ik kon staan. Ik heb dus eindelijk mijn talent ontdekt (al deden kinderen van 4 het ook..).

In de middag zijn we Carnaval gaan vieren. Dit was een grote optocht met allemaal dansers en grote wagens. Leek wel of we in Brazilië waren, heel bijzonder. Ook na carnaval zijn we vroeg naar bed gegaan want op zondag moesten we er weer vroeg uit: snorkelen met zeehonden stond op het programma.

We kregen een pak aan inclusief snorkel en zelfs schoenen. Na de uitleg gingen we met het bootje naar Duikerseiland, hier leven ongeveer 15.000 zeehonden. Eenmaal in het water, wisten we meteen waarom we een dik pak aan hadden. Het water was echt ijsssss koud. Maar de ervaring was echt super. De zeehonden komen echt dichtbij en zijn heel vriendelijk naar mensen toe. De kleintjes bijten aan je slippers en soms geven ze je een bitch klep omdat ze dan willen gaan spelen. Eenmaal thuis aangekomen zijn we gaan douche en naar La Parada gaan eten en gaan dansen.

Gisteren (maandag) hebben we nog een keer de lionshead beklommen, dit was echt weer top om te doen. Foto's zijn weer wauw.

Al met al, een top week. De foto's staan weer in het album, moeite waard om te kijken.

Groetjessssss!

1. Noortje en frans:
    20 maart 2018
    Supergave foto's veel plezier en gr van ons ben wel een heel klein beetje jaloers op jullie als ik dag zo zie hi hi 😍😍
  2. Natasja migchels:
    21 maart 2018
    Fantastisch !!! Leuke je te volgen!
  3. Marion robbescheuten:
    22 maart 2018
    Haaaaa kei leuk je verhaal ik weet dat je kan blijven vertellen maar het is daar elke dag feest🤣🤗💋😙