WEEK 2

5 maart 2018 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Hallo allemaal,

De tweede week in Kaapstad is weer voorbij gevlogen. Wat hebben we het leuk en goed hier. De laatste blog was ik geëindigd met zondag, deze dag waren we naar het wijnfestival in Stellenbosch geweest. Dit was echt super.

Deze week zijn er weer bijzondere dingen gebeurd op stage. Zo hebben we deze keer muzieklessen gezien en hebben we voor het eerst een hele week stage gelopen. Ik mag steeds meer doen op stage en dat is fijn want zo blijf je (ondanks hun geschreeuw) toch wakker. Echt zelf veel lessen geven, zit er niet in voor mij. Dit omdat de school bepaalde normen en waarden hebben die ze kinderen willen leren. Dit doen ze dan ook geheel op hun eigen manier. Complete stilte, rijen van meiden en jongens, op de mat zitten en complete schoolborden overschrijven waar ze de hele dag mee bezig zijn. Wat er telkens tegen me wordt gezegd is dan ook: wordt geen vriendjes met de kinderen. De leerkracht vertelt dit ook aan de kinderen elke ochtend. Ze zegt dan dat ze niet hun vriend is en dat ze ook geen vrienden wil zijn. Zelf vind ik dit persoonlijk nogal heftig. Maar goed, nieuwe week nieuwe kansen.

Op dinsdag hebben we de lion's head beklommen. We gingen met de meiden en met onze Afrikaanse vrienden. Maar zoals Afrikanen zijn, waren deze natuurlijk net wat te laat bij de berg waardoor we al waren aangelopen anders waren we er niet voor zonsondergang. De klim was heftig, we hadden het allemaal nogal onderschat. Het laatste stukje moest je echt klimmen. Achteraf was dit echt heel vet maar op dat moment dacht ik: meid wat doe je..

Eenmaal op de top was het uitzicht werkelijk waar zo bijzonder mooi. We hebben hier een fotoshoot gehouden en zijn daarna doorgegaan naar beneden. Ook dit was een uitdaging want het was natuurlijk al donker. Onze Afrikaanse vrienden hadden de top ook gehaald en die wisten de weg beter en hebben ons mee naar beneden geholpen.

Omdat het zaterdag 31 graden was (sorry Nederland) zijn we naar kraalbaai gegaan. Dit was in West Coast National Park waar we op een klein privé strandje lagen. Hier waren ook andere mensen met de boot. Hanne had natuurlijk weer haar charmes in strijd gegooid en we mochten mee met de boot. GE-WEL-DIG!

Verder zijn we nog op stap geweest (meerdere malen) en hebben we 2 markten bezocht: Farmer Market Oranjezicht Bay Harbour market waar we leuke kettingen hebben gescoord.

En oh ja, voor het marktje wilden we natuurlijk even gaan pinnen, dit is alleen niet helemaal gelukt. Want twee aardige mannen in pak hebben mijn bankpas gestolen waar ik bij stond. Het gebeurde echt zo mega snel, details zou ik niet geven in het verslag want dan lachen jullie me uit.

Tot next week en de foto's staan in het volgende album!

1. Bertie:
    5 maart 2018
    Jeetje....das baluh van die pinpas.
    Verder weer genoeg te doen gehad....zo te lezen.
    Geniet verder....
  2. Marianne van den broek:
    5 maart 2018
    Wat een raar gedoe daar geen vriendjes worden ,en ja pin pas weg pffff
  3. Judith:
    5 maart 2018
    Het zal toch niet waar zijn, was jij met carnaval ook al niet iets kwijt geraakt.🧐🤔klinkt verder wel allemaal super. Ik zou zeggen enjoy😎👍🏻