Reisverslag week 1 voor groep 1-2B

25 februari 2018 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Hallo lieve kinderen van groep 1-2B,

Wat is het alweer een lange tijd geleden dat ik jullie heb gezien. Ik hoop dat jullie allemaal een fijne vakantie hebben gehad en goed carnaval hebben gevierd. In de carnavals vakantie ben ik naar Zuid-Afrika vertrokken om hier les te gaan geven op een andere school. Hier was ik natuurlijk niet zomaar, ik moest namelijk 12 uur vliegen om daar te komen!

Deze week ben ik maar twee keer op de school geweest dus deze week heb ik nog niet zo veel te vertellen over de school en jullie vragen nog niet kunnen stellen aan de kinderen.

Wel vielen er natuurlijk wat dingen op aan de school. De school is heel erg groot, deze had ik al laten zien in de klas maar ik zou nog een foto toevoegen aan het album.

De kinderen op de school dragen allemaal een uniform. Zo hebben ze twee verschillende uniformen. Hier zou ik volgende week een foto van maken. Een uniform voor vier dagen in de week en een uniform wanneer ze PT hebben, dit wil zeggen gym. Ook is er in Zuid-Afrika wat water te kort, zelf zo erg dat wanneer we naar de wc zijn geweest we niet mogen doorspoelen. Ook mogen we maar twee minuten douche en moeten we tussendoor de kraan uitzetten. Dit is natuurlijk wel wat wennen. De kinderen op de school merken dit ook, deze kinderen moeten van thuis water meenemen om het veld te kunnen besproeien (al denk ik niet dat het nut heeft maar toch). Een filmpje hiervan is te zien het album.

​De kinderen starten de dag hetzelfde als we doen in Nederland. De kinderen gaan kijken welke dag het is, welke dagen er zijn in een week en kijken welke datum het is. Dit doen ze allemaal zingend. Wanneer ze dan in het Afrikaans gaan zingen, lijkt dit heel veel op het Nederlands, een filmpje kun je zien het album!

Elke week probeer ik wat te typen voor jullie met wat filmpjes hierbij! Mochten jullie nog dingen willen weten, mag je het altijd vragen aan juffrouw Maartje.

Tot snel,

Groetjes juffrouw Bodhi