Reisverslag week 5 en 6?

5 april 2018 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Er was eens een….

Meisje, Bodhi Sterken, die eigenlijk een reisblog bij ging houden. Helaas is dit niet gelukt, maar niet getreurd je gaat niets missen dus welkom bij de ultra lange 2 weken in een blog! De dagen staan erbij want anders wist ik het zelf niet meer.

Dag 29

In ons prachtige huis is ook ondertussen een nieuw meisje gekomen, Hollie uit Amerika. Om haar natuurlijk welkom te heten in ons huis, besloten we om op stap te gaan en te gaan drinken. Hollie was nogal zat en het resultaat hiervan was dat ze met meerdere mannen lekker intiem heeft gedanst deze avond. Wat het gevolg daarvan was, was helaas dat Hollie naar huis ging zonder telefoon. Zelf gaf Hollie hier gelukkig niet veel om dus zijn we lekker naar huis gegaan.

Dag 30

Vandaag hadden we wilde plannen: De tafelberg, Free walk tour, concert in Kirstenbosch en een braai. Nou eenmaal bij de tafelberg aangekomen konden we niet naar boven want het waaiden te hard, plan mislukt. Dus besloten we om een lekkere wandeling te gaan maken in de stad. Helaas begonnen deze leuke wandeltours al eerder en hadden we deze ook gemist. Het concert begon om 18.00. Wij waren er om 19.00 zonder spullen mee te hebben genomen. Het was namelijk de bedoeling dat je spullen mee nam zoals eten en drinken om lekker te picknicken en te genieten van de muziek. Daarna hadden we een braai (BBQ), waar we ook weer lekker laat aan zijn gekomen. Het was een ‘faal’dag zullen we maar zeggen.

Dag 31

Stage, zwembad en bierpong. Gewoon een normale donderdag tegenwoordig.

Dag 32

Het was heeeeeeel heet deze dag dus besloten we om naar Campsbay beach te gaan. Hier hebben we op onze luie reet de hele dag van de zon liggen genieten. Telkens komen er van die Afrikaantjes leuke dingen verkopen en deze keer trapten we er allemaal finaal in. We hadden allemaal een canvas doek gekocht om thuis mooi op te hangen (ondertussen ligt die ergens te rotten op mijn kamer, sorry mama). Later op de dag zijn we naar de Kirstenbosch openair cinema geweest nogmaals, deze keer alleen naar life as we know it. Wederom was dit net zo’n prachtige ervaring als de vorige keer. Lekker onder de sterren een film kijken met een dekentje en een stoeltje erbij. Zeker een aanrader als je ooit naar Afrika komt.

Dag 33,34,35,36 en 37

Hele leuke dagen gehad: Elrow, newlands spring market, la parada, zwemmen, winkelen en poolen. Kan hier wel hele dagen van maken maar dan ben ik wel heeeeeeel lang bezig. Mocht je vragen hebben: 0681706608.

Dag 38

Er is hier een restaurant in Kaapstad waar je 3 weken van tevoren moet reserveren omdat het altijd zo druk bezocht is. Nou gingen wij daar lunchen, meeeeega nette tent was het. We hebben daar even een drie gangen menu naar binnen zitten duwen om het zo maar lekker plat te zeggen. We hebben hier echt de grootste lol gehad om Hollie (zonder telefoon). Als we tussendoor ooit Nederlands praten, snapt ze hier natuurlijk helemaal niets van en gaat ze ons na doen. Erg hilarisch. Eenmaal terug in de taxi stond er een grote file op de weg. We wisten het woord file niet in het Engels en vroegen het aan onze taxichauffeur. Die noemde een file: bumper to bumper to bumper to bumper. Ook hierom hebben we lang in een deuk gelegen (soort van: had je bij moeten zijn moment denk ik..?)

Dag 39

Wederom gingen we weer uiteten, maar deze keer naar GOLD een Afrikaans restaurant. Je kreeg echt Afrikaanse hapjes, schmink op je gezicht en er werd de hele avond gezongen en gedanst. Ik had de reservering gemaakt en natuurlijk erbij gezet dat Mirese haar verjaardag vierden. Op het einde van het diner kwamen 22 mensen zingen voor Mirese en moest Mirese met hun mee gaan dansen, erg grappig.

Dag 40.

Deze dag…………… ik word er weer moe van als ik eraan denk. We besloten om de Tafelberg op te gaan hiken. Je hebt meerdere routes die je kan kiezen maar natuurlijk besloten wij om de Skeleton Gorge te gaan doen. Leuke wandeling denk je dan, maar NEE. Dit is een 4 uur durende hike waarbij je non-stop klimt, steil om hoog loopt of trappen loopt. Ondanks de lengte was het wel prachtig maar ik doe het absoluut niet nog een keer. Mocht je de foto al voorbij hebben zien komen, op de bucketlist stond dat we topless op de tafelberg moesten. Doen we even dachten we.. nou niet want telkens kwamen er mensen voorbijlopen die even mee wouden kijken, ja ook gezinnen. Dat was nogal ongemakkelijk maar gelukkig konden ze er wel om lachen.

Dag 41

Mzansi. Dat is een restaurant in Langa. Langa is een township waar we al eerder zijn geweest en waar we een tour hadden gehad. We kwamen binnen en je kreeg een bord. Het was echt eten wat de pot schaft moment en je moest langs een buffet lopen om eten te pakken. Maar wat was dit eten heerlijk! Onder het genot van Afrikaanse trommels hebben we lekker gegeten. Toen iedereen klaar was met eten, vertelde de eigenaar nog even een verhaal hoe dit restaurant is ontstaan. Ik had dit al eerder gehoord van een oud huisgenoot van ons dus mijn interesse lag meer bij de meneer die tekeningen aan het maken was met een soort van zand. Maar goed het verhaal is dus zo dat Amerikaanse studenten per toeval zijn gaan eten bij de mevrouw en dat vonden ze zo goed dat ze vonden dat ze hier iets mee moest gaan doen. De Amerikaanse studenten hebben gezorgd voor een website, een telefoon om reserveringen op te nemen en hebben haar aangemeld bij Tripadvisor. Ze staat ondertussen ook op nummer 1 van heel Kaapstad. 40% van de opbrengst van het restaurant geeft ze aan de gemeenschap van Langa (deze mensen hebben ooit echt geen geld en is dus heel erg mooi). De rest geeft ze aan haar personeel (kok, hulpjes, kunstenaar en autobewaker). Een erg mooie ervaring dus!

Dag 42

Toeristen dag! Vandaag zijn we begonnen bij de zeehonden weer. Mirese en ik zijn een kop koffie gaan drinken want we hadden natuurlijk al gesnorkeld met de dieren. Wel kon je er deze keer een aaien en dat ging ik natuurlijk doen. Heel lief. Daarna zijn we doorgereden naar Simons Town via de Chapman peak drive. Dit is een mooie weg door de bergen heen langs het water, suuuuuper mooie uitzichten heb je hier. Aangekomen bij Simons town heb je dus pinguïns. Dit is echt leuk. Je kan ze kroelen en mee op de foto gaan. Later zijn we nog naar Kaap de goede hoop gereden. Dit is het zuidelijkste puntje van Afrika maar is letterlijk dus gewoon een bord. That’s it. Ook zijn we naar Cape point geweest. Dit was een of andere vuurtoren maar waar die precies voor stond, geen idee eigenlijk.

Dag 43

Robbeneiland. Nou wauw, dit was me toch leuk (sarcasme). Het was wel oke. Goed om er een keer heen te gaan en informatie te hebben gekregen hierover. Maar het was vooral luisteren en vaak kon je ze ook niet goed verstaan. Later op de dag zijn we naar Jerry’s hamburgers gaan eten. DIT WAS LEUK!

Nou dit was het weer.. op de planning staat nog voor de komende weken: Slave Lodge museum, Namibië 2 weken en de Garden Route. Zin in!!!!

Foto’s zet ik weer in het album en vanaf nu doe ik me best om het bij te houden.

Toedels!!!!!

1. Brock: